dr hab. Anna Mystkowska-Wiertelak

amw

dr hab. Anna Mystkowska-Wiertelak, prof. UWr

Stanowiskoprof. UWr
ZakładZakład Glottodydaktyki
emailanna.mystkowska-wiertelak@uwr.edu.pl

dr hab. Anna Mystkowska-Wiertelak, prof. UWr

Zainteresowania naukowe:

  1. uczenie się i nauczanie form języka,
  2. autonomia ucznia,
  3. strategie uczenia się,
  4. strategie afektywne,
  5. pomiar wiedzy implicytnej i eksplicytnej,
  6. motywacja,
  7. emocje w uczeniu się i nauczaniu języka,
  8. aspekty pomiaru wiedzy językowej,
  9. czynniki wpływające na chęć wypowiadania się w języku obcym,
  10. zaangażowanie ucznia.

Wykształcenie:

2018  doktor habilitowany nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, Wydział Anglistyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Temat osiągniecia: Cykl publikacji powiązanych tematycznie: Badanie gotowości komunikacyjnej w polskim kontekście edukacyjnym

2010  doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, Wydział Neofilologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Temat rozprawy doktorskiej: Production-oriented and reception-based approaches to teaching English grammar: An empirical study

1990  magister na kierunku Filologia Angielska, Wydział Neofilologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Temat pracy magisterskiej: The concept of the artist and art in Donald Barthelme’s fiction

WYKAZ OPUBLIKOWANYCH PRAC

Publikacje po doktoracie (w porządku odwrotnie chronologicznym):

Monografie:

  • 2017. Willingness to communicate in instructed second language acquisition (z M. Pawlakiem). Bristol: Multilingual Matters.
  • 2012.  Production-oriented and comprehension-based grammar teaching in the foreign language classroom (z M. Pawlakiem). Heidelberg: Springer.

Redakcje:

  • 2024. Mystkowska-Wiertelak, Numer specjalny Contemporary Challenges in Language Education. Anglica Wratislaviensia, 62(1), 9-12. 10.19195/0301-7966.62.1.1.
  • 2022. Derakhshan, A., Pishghadam, R., Mystkowska-Wiertelak, A. The role of teacher interpersonal variables in students’ academic engagement, success, and motivation. Lausanne: FrontiersMedia SA. doi: 10.3389/978-2-88974-837-2
  • 2018. Pawlak, M., Mystkowska-Wiertelak, Challenges of second and foreign language education in a globalized world. Studies in honour of Krystyna Droździał-Szelest. Heidelberg: Springer.
  • 2017. Pawlak, M., Mystkowska-Wiertelak, A., Bielak, J. Autonomy in second language learning: Managing the resources. Heidelberg: Springer.
  • 2014. Pawlak, M., Mystkowska-Wiertelak, A., Bielak, J. Classroom oriented research: Achievements and challenges. Heidelberg: Springer.

Artykuły w tomach:

  • 2024. Learner engagement: Antecedents, dimensions, research tools, and procedures (z J. Bielakiem), w M. Pieklarz-Thien, S. Chudak, & J. Przybył (Eds.) Forschungsgegenstände und ihre Verwendungsfelder Exkurse zur Erforschung des Lehrens und Lernens fremder Sprachen II (str. 237-254). Vandenhoeck & Ruprecht Gmbh & Co.
  • 2023. Investigating the link between L2 WtC, learner engagement and selected aspects of the classroom context (z J. Bielakiem), w  Baran-Łucarz, M., Czura, A., Jedynak, M., Klimas, A., Słowik-Krogulec, A. (red.) Contemporary issues in foreign language education (pp. 163-189). Cham:Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-031-28655-1_10
  • 2021. The link between different facets of willingness to communicate, engagement and communicative behaviour in task performance, w Budzińska, K., Majchrzak, A.  (red.) Positive psychology in second and foreign language education (str. 95-113).  Heidelberg: Springer.
  • 2020. Language learners’ emotion-regulation strategies: A narrative review, (z J. Bielakiem) w M. Simons & T. F.H. Smits (red.) Language education and emotions: Current perspectives on language students, teachers, and teaching and learning processes (str. 21-36). Nowy York: Routledge.
  • 2018. “Investigating English majors’ affective strategy use, test anxiety, and strategy instruction: contextual influences (z J. Bielakiem), w: R. Oxford, C. Amersdorfer,  Language Learning strategies and individual learner characteristics (str. 237-260). New York: Bloomsbury.
  • 2017. “Tracing the motivational trajectories in learning English as a foreign language. The case of two English majors.” (z M. Pawlakiem), w: M. Pawlak, A. Mystkowska-Wiertelak (red.), Challenges of second language education in a globalized world (str. 185-208). Heidelberg – New York: Springer.
  • 2017. “The use of indirect language learning strategies by third age learners: Insights from a questionnaire study” (z M. Pawlakiem i M. Derenowskim), w: D. Gabryś-Barker (red.), Third age learners of foreign languages (str. 77-91).Bristol: Multilingual Matters.
  • 2016. “Designing a tool for measuring the interrelationships between L2 WTC and confidence, beliefs, motivation, and context” (z M. Pawlakiem), w: Pawlak, M. (red.) Classroom-oriented research (str. 19-37). Heidelberg – New York: Springer.
  • 2015. „Autonomia ucznia i nauczyciela w warunkach szkolnych – wyniki badań (z M. Pawlakiem), w: Pawlak, M. (red.) Autonomia w nauce języka obcego – techniki, metody, narzędzia (str. 7-26). Wydawnictwo PWSZ w Koninie i WP-A UAM w Kaliszu.
  • 2014. „Exploring advanced learners beliefs about pronunciation instruction and their relationship with attainment” (z M. Pawlakiem i  J. Bielakiem), w: Waniek-Kilmczak, E. i Pawlak, M. (red.), Teaching and researching the pronunciation of English. Studies in honour of Włodzimierz Sobkowiak (str. 3 – 22). Heidelberg – New York: Springer.
  • 2014. “The role of mindsets in foreign language learning: A person-in-context perspective,” w: Szubko-Sitarek, W., Salski, Ł. & Stalmaszczyk, P. (red.) Language learning, discourse and communication (str. 133-148). Heidelberg: Springer.
  • 2014. “Polish students’ perceptions of English as an international language” (z M. Pawlakiem i  J. Bielakiem), w: Łyda, A.  i Szcześniak, K. (red.), Awareness in action: The role of consciousness in language acquisition (str.253-268). Heidelberg – New York: Springer.
  • 2013. “Testing the use of grammar: Beyond grammatical accuracy” (z M. Pawlakiem i  J. Bielakiem), w: Salski, Ł., Szubko-Sitarek, W,. i Majer, J. (red.). Perspectives on foreign language learning (str. 211-229).  Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
  • 2013. “Another look at temporal variation in language learning motivation: Results of a study” (z M. Pawlakiem i  J. Bielakiem), w: Pawlak, M. i Aronin, L. (red.), Essential topics in applied linguistics and multilingualism, second language learning and teaching (str.89-109). Heidelberg: Springer.
  • 2012. “The Ideal L2 Self and motivated learning behavior: Variability across different educational settings,” w: Piechurska-Kuciel, E. & Piasecka, L. (red.) Variability and stability in foreign and second language learning contexts: Volume 2 (str. 98-116). Cambridge: Cambridge Scholars Publishing.
  • 2011. „The development of implicit knowledge through structured input activities: The importance of individual perceptions concerning grammar instruction,” w: Arabski, J.  i Wojtaszek, A. (red.). Individual learner differences in SLA (str. 95-109). Bristol – Bufflo – Toronto: Multilingual Matters.
  • 2011. „Task repetition as a way of enhancing oral communication in a foreign language,” w: Pawlak, M., Waniek-Klimczak, E. i Majer, J. (red.). Speaking and instructed foreign language acquisition (str. 245-257). Bristol – Buffalo –  Toronto: Multilingual Matters.
  • 2011. „Reconstructive elicited imitation as a tool for measuring implicit L2 knowledge,” w: Pawlak, M. (red.). Extending the boundaries of research on second language learning and teaching. (str. 301-316). Heidelberg: Springer.
  • 2011. “Sukces w nauce języka obcego a użycie strategii” (z A. Pietrzykowską), w: Pawlak, M. (red.).  Autonomia w nauce języka obcego – uczeń a nauczyciel (str. 175-193). Poznań – Kalisz – Konin. Wydawnictwo UAM.

Artykuły w czasopismach:

  • 2024. Emotions and emotion regulation in L2 classroom speaking tasks: A mixed-methods study combining the idiodynamic and quantitative perspectives (z J. Bielakiem). Modern Language Journal, 108, 688–718. https://doi.org/10.1111/modl.12950
  • 2024. Emocje w uczeniu się i nauczaniu języka obcego. Języki Obce w Szkole, 2, 9-18. doi: 10.47050/jows.2024.2.9-18
  • 2024. Editorial: Language Learning and Teaching. Contemporary Challenges in Language Education. Anglica Wratislaviensia, 62(2), 9-12. 10.19195/0301-7966.62.1.1.
  • 2024. The link between learner engagement and self-regulation. A multiple case study. (z J. Bielakiem). International Journal of Applied Linguistics, 34(2), 709-727 https://doi.org/10.1111/ijal.12530
  • 2023. A retrodictive qualitative modeling study of complex and dynamic language learning motivation viewed as control, value and truth effectiveness (z J. Bielakiem).  Language Teaching Research, 1–48. DOI: 10.1177/13621688231200576 
  • 2022. Language teachers’ interpersonal learner-directed emotion-regulation strategies (z J. Bielakiem), Language Teaching Research, 26 (6), 1082–1105. 10.1177/1362168820912352
  • 2022. Teachers’ accounts of learners’ engagement and disaffection in the language classroom. The Language Learning Journal, 50(3), 393-405, doi: 10.1080/09571736.2020.1800067
  • 2020. Investigating language learners’ emotion-regulation strategies with the help of the vignette methodology (z J. Bielakiem), System, 90. doi.org/10.1016/j.system.2020.102208
  • 2020. An investigation of affective reactions to the first-time administration of an English oral elicited imitation test and oral narrative test (z J. Bielakiem i M. Pawlakiem). Studia Anglica Posnaniensia 55, 49-78. doi: 10.2478/stap-2020-0003
  • 2019. “Teaching stylistic inversion to advanced learners of English: Interaction of input manipulation and individual difference variables” (z M. Pawlakiem).  IRAL – Review of Applied Linguistics in Language Teaching, 57 (4), 497-526. Doi. 10.1515/iral-2017-0032
  • 2018. “Fluctuations in willingness to communicate over a semester: A case study.” The Language Learning Journal, 49 (1), 1-12. Doi.10.1080/09571736.2018.1469660
  • 2017. “Nauczanie gramatyki języka obcego oparte na recepcji i produkcji form językowych,” Języki Obce w Szkole, 1, 13-21.
  • 2016. “Investigating the nature of classroom WTC: A micro-perspective,” (z M. Pawlakiem i J.Bielakiem) Language Teaching Research, 20(5), 654-671.
  • 2016. “Investigating advanced learners’ use of affective strategies for dealing with test anxiety,” Neofilolog, 46(1), 45-58.
  • 2016. “Dynamics of classroom WTC: Results of a semester study” Studies In Second Language Learning and Teaching, 6(4), 651-676.
  • 2015. „Skuteczność podejścia opartego na produkcji i recepcji języka w nauczaniu mowy zależnej w języku angielskim,” Konińskie Studia Językowe, 2(4), 415-430.
  • 2015. „Investigating the use of writing strategies by advanced learners of English: Results of a study,” (z M.Pawlakiem) Konińskie Studia Językowe, 3, 109-126.
  • 2015. „Gotowość komunikacyjna w przebiegu zajęć z mówienia w języku obcym: wyniki badań,” (z M.Pawlakiem)  Neofilolog, 42(2), 23-38.
  • 2015. “Investigating the dynamic nature of L2 learners’ willingness to communicate,” (z M.Pawlakiem)  SYSTEMAn International Journal of Educational Technology and Applied Linguistics, 50, 1-9.
  • 2014. “Przekonania studentów filologii angielskiej na temat nauczania gramatyki”  (z M. Pawlakiem i  J. Bielakiem), Neofilolog, 41(1), 77-93.
  • 2014. “Fluctuations in learners’ willingness to communicate during communicative task performance: Conditions and tendencies” (z M. Pawlakiem), Research in Language, 12(3), 245-260.
  • 2014. “English majors’ appraisal of the European language portfolio: Insights from students’ narratives” (z M. Pawlakiem), Konińskie Studia Językowe, 2, 163-174.
  • 2013.  Teaching the English active and passive voice with the help of cognitive grammar: An empirical study (z M. Pawlakiem i J. Bielakiem), Studies in Second Language Learning and Teaching, 3(4): 583-621.
  • 2011. “The effects of a combined output and input-oriented approach in teaching reported speech,” Research in Language, 9(2), 111-126.
  • 2011.  “L2 willingness to communicate (WTC) and international posture in the Polish educational context” (z A. Pietrzykowską), Studies in Second Language Learning and Teaching 1(1): 119-143.

Recenzje:

WYKAZ REFERATÓW KONFERENCYJNYCH

(po doktoracie; w porządku odwrotnie chronologicznym)

  • Referat wygłoszony z A. Słowik-Krogulec na na Międzynarodowej Konferencji 35th  International Conference on Foreign / Second Language Acquisition, Szczyrk, 23-25 maja 2024, “Individual and collective experience of flow in teaching English to older adult learners.”
  • Referat wygłoszony na Konferencji Psychology for Language Learning, Madryt, 16-18 maja 2024, “A retrospective longitudinal study of advanced learners’ engagement in the process of language learning”.
  • Referat wygłoszony z A. Słowik-Krogulec na Konferencji Psychology for Language Learning, Madryt, 16-18 maja 2024, “Task-specific flow in older adult EFL learners.”
  • Wykład plenarny wygłoszony na Konferencji Naukowo-dydaktycznej „Komunikacja, interakcja i emocje w klasie językowej,” Uniwersytet Śląski, Katowice, 1 marca 2024, „Emocje w nauce języków obcych.”
  • Referat wygłoszony z A. Słowik-Krogulec na Konferencji Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego, Wrocław, 11-13 września 2023, „Kształtowanie postaw nauczycieli języków obcych.”
  • Referat wygłoszony z J. Bielakiem na Międzynarodowej Konferencji 34th  International Conference on Foreign / Second Language Acquisition, Szczyrk, 18-20 maja 2023, “Language learners’ emotional engagement in task performance – an idiodynamic study.”
  • Referat wygłoszony z J. Bielakiem na Międzynarodowej Konferencji Amerykańskiego Stowarzyszenia Językoznawstwa Stosowanego AAAL 2023 w Portland, Stany Zjednoczone, 18-21 marca 2023, „An idiodynamic investigation of L2 learners’ engagement in classroom speaking tasks.”
  • Roundtable przedstawiony z J. Bielakiem na Międzynarodowej Konferencji Amerykańskiego Stowarzyszenia Językoznawstwa Stosowanego AAAL 2023 w Portland, Stany Zjednoczone, 18-21 marca 2023, „The study of language learner engagement dimensions on different timescales in the CDST tradition.”
  • Referat wygłoszony z J. Bielakiem i C. Amerstorfer na 4 Międzynarodowej Konferencji Situating Strategy Use: Strategic Learning in an Uncertain World, Wellington, Nowa Zeladia, 22-24 września 2022, „Contemporary grammar learning strategies: Towards the creation of a dedicated survey.”
  • Referat wygłoszony z A. Słowik-Krogulec na Międzynarodowej Konferencji Second Language Teacher Education: Challenges and New Horizons (SLTED 2022), Wiedeń, Austria, 15-17 września 2022, „Rethinking language teacher education.”
  • Referat wygłoszony z J. Bielakiem na Kongresie EUROSLA 31, Fryburg, Szwajcaria, 24-27 sierpnia 2022, “Emotions and emotion regulation in L2 classroom speaking activities: Combining the idiodynamic and quantitative perspectives.”
  • Referat wygłoszony z J. Bielakiem na Konferencji Międzynarodowego Stowarzyszenia Psychologii w Nauczaniu Języka PLL4, Cape Breton, Kanada, 23-25 czerwca 2022, „An idiodynamic investigation of emotions and emotion regulation in L2 classroom speaking activities.”
  • Referat wygłoszony na Międzynarodowej Konferencji 33rd International Conference on Foreign / Second Language Acquisition, Szczyrk, 19-21 maja 2022, “Interdependence of learner engagement dimensions in oral task performance.”
  • Referat wygłoszony z J. Bielakiem na Kongresie Międzynarodowego Stowarzyszenia Językoznawstwa Stosowanego: AILA 2021 Congress, Groningen, Holandia, 15-20 sierpnia 2021, „Learner engagement in the autonomy-supportive context.”
  • Referat wygłoszony z J. Bielakiem na Międzynarodowej Konferencji 32nd  International Conference on Foreign / Second Language Acquisition, Szczyrk, 20-22 maja 2021, “Learner engagement as a result of basic psychological needs satisfaction.”
  • Referat wygłoszony z J. Bielakiem na Międzynarodowej Konferencji 32nd  International Conference on Foreign / Second Language Acquisition, Szczyrk, 20-22 maja 2021, “A study of complex and dynamic language learning motivation viewed as control, value and truth effectiveness.”
  • Wykład/webinarium na zaproszenie Golestan University w Gorgan, Iran, 24 listopada 2020, „L2 willingness to communicate.”
  • Referat wygłoszony na konferencji INJO „Innowacje w nauczaniu języków obcych,” Wrocław, 25-26 lutego 2020, „Zaangażowanie ucznia w naukę języka obcego.”
  • Udział w sympozjum w ramach Trzeciej Międzynarodowej Konferencji Naukowej “Situating Strategy Use,” 13-15 października 2019 w Osace, Japonia, „Learner engagement and self-regulated behaviour. A multiple case study.”
  • Referat wygłoszony z J. Bielakiem na Międzynarodowej Konferencji 31st  International Conference on Foreign / Second Language Acquisition, Szczyrk, 15-18 maja 2019, “Willingness to communicate and learner engagement in the secondary English classroom.”
  • Wykład plenarny wygłoszony na konferencji INJO „Innowacje w nauczaniu języków obcych – Interkulturowość w nauczaniu języka obcego,” Wrocław, 18 lutego 2019, „Willingness to communicate – changing research paradigms.”
  • Wykład plenarny wygłoszony z J. Bielakiem na konferencji What a feeling! Language learning and emotion, Antwerpia,, Holandia 26-28 listopada 2018, “Language learners’ emotion regulation strategies.”
  • Referat wygłoszony na konferencji What a feeling! Language learning and emotion, Antwerpia, Holandia, 26-28 listopada 2018, “The link between different facets of WtC and communicative behaviour.”
  • Referat wygłoszony z J. Bielakiem na konferencji Psychology in Language Learning, Tokio, Japonia, 7-10  czerwca 2018, „A study of Polish tertiary level learners’ affective language learning strategies: Examination of the vignette methodology.”
  • Referat wygłoszony na Międzynarodowej Konferencji 30th  International Conference on Foreign / Second Language Acquisition, Szczyrk, 17-19 maja 2018, “Language teachers’ student-directed emotion-regulation strategies.” (z J. Bielakiem)
  • Referat wygłoszony na Międzynarodowej Konferencji 30th  International Conference on Foreign /Second Language Acquisition, Szczyrk, 17-19 maja 2018, “Experience sampling as a means of exploring language learners` engagement in classroom activities depending on the arrangement mode.”
  • Referat wygłoszony na Konferencji Classroom-oriented research: The importance of a micro- and macro-perspective, Konin, 9-11 października, 2017 r. “Factors affecting changes in willingness to communicate in a second language: An overview.” (z M. Pawlakiem)
  • Referat wygłoszony na Konferencji Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego Innowacyjność w uczeniu się i nauczaniu języków obcych, Olsztyn, 4-6 września 2017 r., „Zależność między poziomem opanowania gramatyki a wybranymi zmiennymi kognitywnymi i afektywnymi: Zarys projektu badawczego.” (z M. Pawlakiem)
  • Referat wygłoszony na Konferencji Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego Innowacyjność w uczeniu się i nauczaniu języków obcych, Olsztyn, 4-6 września 2017 r., „Rola mentalności wzrostowej w osiąganiu sukcesu w nauce języka. Studium przypadku.”
  • Referat wygłoszony na Międzynarodowej Konferencji: “Speaking in a Foreign Language: from controlled production to spontaneous communication, ” Konin 8-10 maja 2017. “Fluctuations in willingness to communicate over a semester: A case study.” (z M. Pawlakiem)
  • Referat wygłoszony na Międzynarodowej Konferencji 29th  International Conference on Foreign / Second Language Acquisition, Szczyrk, 18-20 maja 2017. “Dynamism of classroom WTC: The interplay of planning, student and teacher characteristics.” (z M. Pawlakiem)
  • Referat wygłoszony na Międzynarodowej Konferencji “Focus on the learner: Contributions of individual differences to second language learning and teaching,” Konin, 17-19 października 2016 “The impact of arrangement mode, preparation time and task type on advanced learners’ willingness to communicate.” (z M. Pawlakiem)
  • Referat wygłoszony z J. Bielakiem, M. Derenowskim, K. Papają, M. Pawlakiem, B. Wolskim na Międzynarodowej Konferencji “Focus on the learner: Contributions of individual differences to second language learning and teaching,” Konin, 17-19 października 2016, “Applying retrodictive qualitative modelling to tracing motivational trajectories among Polish students majoring in English.”
  • Wykład wygłoszony na zaproszenie organizatorów Sympozjum naukowo-dydaktycznego „Język specjalistyczny na lektoratach Politechniki Poznańskiej”  organizowanego przez Centrum Języków i Komunikacji Politechniki Poznańskiej w dniach 14-15 października 2016; „Gotowość komunikacyjna w klasie językowej.”
  • Referat wygłoszony na Konferencji Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego w Słupsku, 5-7 września 2016; „Czynniki kształtujące gotowość komunikacyjną w klasie językowej.” (z M. Pawlakiem)
  • Referat wygłoszony na Konferencji Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego w Słupsku, 5-7 września 2016; „Wpływ treningu strategicznego na użycie strategii afektywnych i poziom lęku językowego/egzaminacyjnego wśród studentów filologii angielskiej.” (z J. Bielakiem)
  • Referat wygłoszony na Konferencji “L2 Grammar Acquisition Conference” organizowanej przez Uniwersytet w Salzburgu, Salzburg, 01-03 lipca 2016. „Teaching stylistic inversion to advanced learners of English: Interaction of input manipulation and Individual difference variables.” (z M. Pawlakiem)
  • Referat wygłoszony z M. Pawlakiem i M. Derenowskim na 28th International Conference on Second Language Acquisition and Foreign Language Learning, Szczyrk, 19-21 maja 2016 “The use of learning strategies by third age learners. Insights from a qualitative study.”
  • Referat wygłoszony na 28th International Conference on Second Language Acquisition and Foreign Language Learning, Szczyrk, 19-21 maja 2016, “Temporal changes in language learning motivation in a university-level class: the effect of individual and contextual variables.” (z M. Pawlakiem)
  • Referat wygłoszony na Konferencji The 2016 conference of the American Association for Applied Linguistics (AAAL) , w Orlando, 9-12 kwietnia 2016 “Investigating motivational dynamics in a conversation class over the period of one semester: Results of a classroom-based study.”   (z M.Pawlakiem)
  • Referat wygłoszony na konferencji „Zbliżenia: językoznawstwo, translatoryka, literaturoznawstwo,” Konin, w dniach 16-17 listopada 2015. „Wpływ stylu uczenia się na gotowość komunikacyjną ucznia.” (z M. Pawlakiem)
  • Referat wygłoszony na konferencji “Situating strategy use: The interplay of language learning strategy use and individual learner characteristics,” Alpen-Adria Universität w Klagenfurcie, Austria, 17-18 października 2015. “Investigating English majors’ affective and meta-affective strategy use and test anxiety.” (z J. Bielakiem)
  • Referat wygłoszony na konferencji “Situating strategy use: The interplay of language learning strategy use and individual learner characteristics”  Alpen-Adria Universität w Klagenfurcie, Austria,  17-18 października 2015. “The use of pronunciation learning strategies in form-focused and meaning-focused activities as a function of contextual and individual variables.” (z M.Pawlakiem)
  • Referat wygłoszony na konferencji Classroom-oriented Research: Towards effective learning and Teaching, Konin w dniach 12-14 października  2015. “The effect of task type on advanced learners’ willingness to communicate in a foreign language.” (z M. Pawlakiem)
  • Referat wygłoszony na konferencji naukowej organizowanej przez Uniwersytet w Indianie, w Bloomington, Stany Zjednoczone, “Symposium on Interlocutor Individual Differences” 1-2 października 2015. “Investigating the use of communication strategies in communicative task performance.” (z M.Pawlakiem)
  • Referat wygłoszony na konferencji naukowej organizowanej przez Uniwersytet w Indianie, w Bloomington, Stany Zjednoczone,  “Symposium on Interlocutor Individual Differences,” 1-2 października 2015 „The dynamic nature of willingness to communicate: Exploring the impact of interlocutor variables.” (z M.Pawlakiem)
  • Referat na XXVII Międzynarodowej Konferencji Conference on Second Language Acquisition and Foreign Language Learning „Positive psychology in second/foreign language and acquistion and learning,” Szczyrk, 21-23 maja 2015, “Willingness to Communicate among Polish students majoring in English as measured by a new data collection instrument.” (z M. Pawlakiem)
  • Referat na Międzynarodowej Konferencji „Speaking in a foreign language: enhancing the quality of classroom interaction,” Konin, 11-13 maja 2015. “Exploring English majors willingness to communicate during content classes.” (z M. Pawlakiem)
  • Warsztaty na konferencji PLEJ PLOT IV Psycholingwistyczne eksploracje językowe, Łódź, 14-15 marca 2015, „Strategie uczenia się gramatyki.”
  • Referat wygłoszony na Międzynarodowej Konferencji „Language in Focus” Modern perspectives on theory, research and praxis in ELT and SLA, Cappadocia, Turcja, 5-7 marca 2015, “Applying a micro-perspective to the investigation of classroom WTC: The impact of contextual factors.” (z M.Pawlakiem)
  • Referat na Międzynarodowej Konferencji 5th International Conference on Classroom-oriented Research, Łódź, 13-14 grudnia 2014. „Investigating the role of contextual and individual influences in shaping motivational intensity during conversation classes.” (z M. Pawlakiem)
  • Referat na Konferencji Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego „Kształcenie i doskonalenie nauczycieli języków obcych oraz języka kaszubskiego,” Gdańsk, 8-10 września 2014. „Dynamiczny charakter gotowości do mówienia w języku obcym: wyniki badań.” (z M. Pawlakiem)
  • Referat  wygłoszony na 47 Annual Meeting of the British Association for Applied Linguistics, University of Warwick, Coventry, 4-6 września 2014, “Exploring language learning motivation from an ideal language-self perspective: Insights from quantitative and qualitative data.” (z M. Pawlakiem)
  • Referat na Międzynarodowej Konferencji Motivational Dynamics and Second Language Acquisition, Nottingham, Wielka Brytania, 28-30 sierpnia 2014, „Investigating motivational dynamics during conversation classes at the university level.” (z M. Pawlakiem)
  • Referat wygłoszony na Międzynarodowej Konferencji Language learning strategies: Challenges for the future, Konin, 4-5 czerwca 2014. „ Investigating the use of writing strategies by advanced learners of English: results of a study.” (z M. Pawlakiem)
  • Referat wygłoszony z  M. Pawlakiem i  J. Bielakiem „Matters of the Mind: Psychology for Language Learning” w Grazu, Austria w dniach od 28 maja 2014 do 1 czerwca 2014. “Investigating reasons behind classroom WTC: A microperspective.”
  • Referat wygłoszony na XXVI Międzynarodowej Konferencji na temat przyswajania języka obcego, Szczyrk, 22-24 maja 2014,  „Designing a tool for measuring learners’ WTC: Results of exploratory factor analysis.” (z M. Pawlakiem)
  • Referat wygłoszony z M. Pawlakiem i J. Bielakiem  na XXVI Międzynarodowej Konferencji na temat przyswajania języka obcego, Szczyrk 22-24 maja 2014. „International students’ and teachers’ perceptions of English as an international language.”
  • Referat wygłaszany na Międzynarodowej Konferencji „Autonomia ucznia w nauczaniu języków obcych” Konin, 12-14 maja, 2014. „English majors’ appraisal of the European Language Portfolio: Insights from students’ narratives.” (z M.Pawlakiem)
  • Referat wygłoszony z  M. Pawlakiem i  J. Bielakiem  na Międzynarodowej Konferencji 1st International Conference on Applied Linguistics: Language in Focus, Antalya, Turcja, 27-29 marca 2014. “Test anxiety during English oral interviews and written grammar tests.”
  • Referat wygłoszony z M. Pawlakiem i J. Bielakiem  na VII Międzynarodowej Konferencji Accents 2013 – Prosody in Action, Łódź, 5-7 grudnia 2013. “Exploring the relationship between beliefs about pronunciation instruction and attainment.”
  • Referat wygłoszony z M. Pawlakiem i J. Bielakiem  na Konferencji „Classroom-oriented Research” Konin, 14-16 października 2013. „Investigating language learning motivation from an ideal language-self perspective: Results of a questionnaire study.”
  • Referat wygłoszony z M. Pawlakiem i J. Bielakiem  na Konferencji Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego „Refleksja w nauczaniu i uczeniu się języków obcych,” , Wrocław, 9-11 września 2013. „Przekonania studentów filologii angielskiej na temat nauczania gramatyki.”
  • Referat wygłoszony z  M. Pawlakiem i  J. Bielakiem  na Międzynarodowej Konferencji 15th Summer School of Psycholinguistics, Balatonalmadi, Węgry, 26-29 maja 2013.”Oral and written language tests and test anxiety.”
  • Referat wygłoszony z M. Pawlakiem i  J. Bielakiem na XXV Międzynarodowej Konferencji na temat przyswajania języka obcego pod hasłem „Qualitative approach in researching second/foreign language acquisition,” Szczyrk, 23-25 maja 2013. “Investigating motivational influences among advanced learners of English: Insights from interview data.”
  • Referat wygłoszony na Międzynarodowej Konferencji – Speaking in a foreign language: Psycholinguistic and sociolinguistic perspectives, Konin, 13-15 maja 2013. “Fluctuations in learners’ willingness to communicate during communicative task performance: Conditions and tendencies.” (z M. Pawlakiem)
  • Referat wygłoszony z M. Pawlakiem i J. Bielakiem na Międzynarodowej Konferencji – Speaking in a foreign language: Psycholinguistic and sociolinguistic perspectives, Konin, 13-15 maja 2013. “Anxiety in oral and written language testing.”
  • Referat wygłoszony z M. Pawlakiem i J. Bielakiem na II Międzynarodowej Konferencji – Classroom-oriented Research: The benefits of multiple perspectives, Łódź, 23-24 września 2012. “Testing the use of grammar: Beyond grammatical accuracy.”
  • Referat wygłoszony z M. Pawlakiem i J. Bielakiem na II Międzynarodowej Konferencji – Classroom-oriented Research: The benefits of multiple perspectives, Łódź, 23-24 września 2012. “Another look at temporal variation in language learning motivation: Results of a study.”
  • Referat wygłoszony na Międzynarodowym Sympozjum – International Symposium on Language and Communication: Research trends and challenges (ISLC),  Izmir, Turcja, 10-13 czerwca 2012. “Metacognition and the L2 self in EFL: A person-in-context relational view.”
  • Referat wygłoszony z M. Pawlakiem oraz  J. Bielakiem na Międzynarodowej Konferencji 14th Summer School of Psycholinguistics, Balatonalmadi, Węgry, 20-24 maja 2012. „Teaching the English passive voice with the help of cognitive grammar.”
  • Referat wygłoszony na XXIV Międzynarodowej Konferencji na temat przyswajania języka obcego “Language awareness in second/foreign language learning,” Szczyrk, 17-19 maja 2012. “Polish students’ perceptions of English as an international language.” (z J. Bielakiem)
  • Referat wygłoszony na Międzynarodowej Konferencji „Autonomia ucznia w nauczaniu języków obcych” Konin 8-10 maja 2012. „The role of mindsets in foreign language learning: A person-in-context perspective.”
  • Referat wygłoszony na Międzynarodowej Konferencji “Topics in Applied Linguistics: Cognitive and Affective Language Processes in Intercultural Contexts” Opole, 14-16 listopada 2011. “Input Processing Model:  A review of studies on mechanisms involved in interpretation and processing of input for meaning.”
  • Referat wygłoszony na Międzynarodowej Konferencji IATEFL Research SIG „Classroom-oriented researech: Achevements and challenges,” Kalisz, 14-16 października 2011. „Investigating the dynamic nature of L2 willingness to communicate.” (z M.Pawlakiem)
  • Referat wygłoszony na Międzynarodowej Konferencji Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego „Dyskurs edukacyjny w klasie językowej,” Kalisz, 12-14 września 2011. „Skuteczność podejścia opartego na produkcji i recepcji języka w nauczaniu mowy zależnej w języku angielskim.”
  • Referat wygłoszony podczas XXIII Międzynarodowej Konferencji na temat przyswajania języka obcego „The affective dimension in language acquisition and learning,” Szczyrk, 26-28 maja, 2011. „Willingness to communicate and the ideal L2 self .”
  • Referat wygłoszony na konferencji naukowej „Mówienie w języku obcym – sukcesy i porażki uczenia się i nauczania” Konin, 16-19 maja 2011. „L2 willingness to communicate (WTC) and international posture in the Polish educational context.” (z A. Pietrzykowską)

Projekt "Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Wrocławskiego 2018-2022" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego

NEWSLETTER