dr Małgorzata Jedynak

mj

dr Małgorzata Jedynak

ZakładZakład Glottodydaktyki
emailmalgorzata.jedynak@uwr.edu.pl

Małgorzata Jedynak,PhD

 My fascination with language goes back to the high school times when I watched a movie about a deaf-blind Helen Keller and then read her biography. This accounts for my MA thesis topic  ‘American Sign Language – A Comparative Analysis of Sign and Spoken Languages’. In 2004 I obtained my PhD degree in applied linguistics. Then I expanded my linguistic interests covering a post-graduate typhlopedagogy course on methodology of teaching the visually impaired and blind learners. I am a specialist in the pedagogy of blindness and visual impairments and a chair of TYFLO Research Group whose members conduct interdisciplinary research in the fields of language learning and teaching, typhlopsychology and special education in the context of blind and partially sighted learners. My research interests revolve around typhlo-sciences (typhlopedagogytyphlopsychology), EU language education policies, intercultural issues and teaching L2 pronunciation.  Currently I am involved in the project “Comparative study of pre-pandemic and pandemic well-being of visually impaired learners of English”.  

Books:

  1. Language education of SEN learners=Kształcenie językowe uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (Neofilolog, special issue (ed.) , in process)
  2. Insights from foreign language learning and teaching= Spojrzenie na uczenie się i nauczanie języka obcego. (red.).  Oficyna Wydawnicza Atut, Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe, 2021, Wrocław ISBN 9788379776009. str.246 ISBN 978-83-7977-600-9 https://www.atutoficyna.pl/
  3. Current Research in Bilingualism and Bilingual Education. Multilingual Education Series (red. z P. Romanowski). 2018. Springer. ISBN 978-3-319-92396-3. 241 str.https://www.springer.com/br/book/9783319923956 Review: http://alkalmazottnyelvtudomany.hu/wordpress/wp-content/uploads/Szczyg%C5%82owska_rec-3.pdf
  4. Specyficzne potrzeby studentów szkół wyższych  a nauczanie języków obcych  Tom II Praktyczne narzędzia.Seria Nauczanie języków obcych na uczelni wyższej. (red.)2018.Beta Druk: Wrocław. str. 149 http://konferencja.spnjo.uni.wroc.pl/publikacje/
  5. Specyficzne potrzeby studentów szkół wyższych  a nauczanie języków obcych  Tom I Nowe doświadczenia i wyzwania.Seria Nauczanie języków obcych na uczelni wyższej. (red.)2017.Beta Druk: Wrocław. str146 http://konferencja.spnjo.uni.wroc.pl/publikacje/
  6. Visually Impaired Learners and Selected Correlates of Their Foreign Language Achievement2015.Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. ISBN 978-83-229-3503-3. 335 str. http://www.wuwr.com.pl/products/1773.html?status=nowosc
  7. Refleksja w uczeniu się języków obcych. Neofilolog 42/1. (red.). 2014. Poznań-Wrocław: Sowa. 1-133 stron.https://www.epnp.pl/ebook/A04602_neofilolog_42_1
  8. Refleksja w uczeniu się języków obcych. Neofilolog 42/2. (red. z A. Czura). 2014. Poznań-Wrocław: Sowa. 139-262 str.https://www.epnp.pl/ebook/A04603_neofilolog_42_2
  9. Critical Period Hypothesis Revisited. The Impact of Age on Ultimate Attainment in the  Pronunciation of a Foreign Language. European University Studies: Series 21, Linguistics. Vol. 333. 2009. Peter Lang GmbH Internationaler Verlag der Wissenschaften: Frankfurt am Mein. ISBN 978-3-631-57528-4. 263 str.http://www.peterlang.com/
  10. Specyficzne potrzeby studentów szkół wyższych a nauczanie języków obcych : kierunki rozwoju, nowe wyzwania, rekomendacje : księga abstraktów / Izabela Bojarska, Anna Czura, Ewa Jankowska, Małgorzata Jedynak. – Wrocław : Wydawnictwo Beta-Druk, 2016. – 86 s. – Materiały Konferencji Dydaktyczno-Naukowej „Specyficzne potrzeby studentów szkół wyższych a nauczanie języków obcych”, Wrocław, 15-17 września 2016.

Selected Published Articles

Native Chinese teachers teaching Chinese as a foreign language. Analysis of their views on teaching and living in Europe. (with Jiamei She). W: M. Jedynak (red.)  Insights from foreign language learning and teaching = Spojrzenie na uczenie się i nauczanie języka obcego / red. M. Jedynak Oficyna Wydawnicza Atut, Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe, 2021, Wrocław, 75-102. ISBN 9788379776009.

Intercultural Sensitivity and Adult Learners’ Willingness to Communicate in English as a Foreign Language  Anglica WratislaviensiaLIX. 2021. E. Kębłowska-Ławniczak (ed.). pp.93-107.  https://doi.org/10.19195/0301-7966.59.6.

Nauczanie języka obcego w grupie uczniów niewidomych i słabowidzących – przegląd badań. [Teaching foreign language to the blind and partially sighted learners – research review].  Interdyscyplinarne Konteksty Edukacji Specjalnej. N.21.2018. Magdalena Olempska-Wysocka (red.). Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. pp.2111-227.https://pressto.amu.edu.pl/index.php/ikps/article/view/17387

Foreign language teachers in the European Union – current situation, challenges, recommendations. [Nauczyciele języków obcych w Unii Europejskiej – obecna sytuacja, wyzwania, rekomendacje]. Nauczyciel i uczeń w procesie glottodydaktycznym [Teacher and Learner in the Language Teaching Process]. Andrzejewska, E. , Wawrzyniak-Śliwska, M. 2017. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego. Bibliogr. – Streszcz. w jęz. ang. – Recenzent: Hanna Komorowska. pp.15-35.

Cyfrowi tubylcy i pokolenie Google na lektoratach języka obcego. [Digital natives and Google generation at foreign language classes]. W: M. Jedynak (red.), Specyficzne potrzeby studentów szkół wyższych  a nauczanie języków obcych   Tom I Nowe doświadczenia i wyzwania.Seria Nauczanie języków obcych na uczelni wyższej. 2017.Beta Druk: Wrocław. pp.71-78.

Edukacja językowa osób słabowidzących i niewidomych. Rola czynników afektywnych w osiągnięciach z języka obcego. [Language education of the partially sighted and the blind. The role of affective factors in foreign language attainments].  W: K. Czerwińska, K. Miler-Zdanowska (red.), Tyflopedagogika wobec różnorodności współczesnych wyzwań edukacyjno-rehabilitacyjnych. 2017.  Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej. pp. 103-115.

Uczenie na lektoratach przyjazne mózgowi czyli kilka słów o neurodydaktyce. W: Specyficzne potrzeby studentów szkół wyższych a nauczanie języków obcych : kierunki rozwoju, nowe wyzwania, rekomendacje : księga abstraktów / Izabela Bojarska, Anna Czura, Ewa Jankowska, Małgorzata Jedynak. – Wrocław : Wydawnictwo Beta-Druk, 2016. – S. 6-7. – Materiały Konferencji Dydaktyczno-Naukowej „Specyficzne potrzeby studentów szkół wyższych a nauczanie języków obcych”, Wrocław, 15-17.09.2016.

Teaching for communication or teaching to tests? – the voices of the European language teachers [Nauczanie ukierunkowane na ułatwienie komunikacji czy przygotowujace do zdania testu? – poglądy europejskich nauczycieli języków obcych]. Anglica Wratislaviensia LIII. Acta Universitatis Wratislaviensis No3650. E. Kębłowska-Ławniczak (ed.). 2015. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. pp.121-135. 

Inicjatywy Rady Europy i Komisji Europejskiej na rzecz wspierania refleksyjności nad procesem uczenia się i nauczania języka obcego[Council of Europe and European Commission initiatives supporting reflection on foreign language learning and teaching processes]. Neofilolog No 43/1. Refleksja w nauczaniu języków obcych. A. Czura (ed.)2014.Poznań-Wrocław. pp.97-111.

ELF interactions among Chinese, Greek and Swiss speakers of English. [Interakcje ELF pomiędzy użytkownikami języka angielskiego w Chinach, Grecji i Szwajcarii].Sino -US English Teaching. Co-author Józefowicz, E. Vol. 11, No 1. January 2014. El Monte, CA. : David Publishing Company. ISSN 1539-8072 (paper). ISSN 1935-9675 (online). pp. 40-58.Available online: http://www.davidpublishing.org/journals_info.asp?jId=179

L2 Vocabulary Learning Strategies Used by Blind, Partially Blind and Normally Sighted Learners of English[Strategie uczenia się słownictwa języka obcego przez niewidomych, niewdowidzacych i widzących uczniów języka angielskiego]. Co-author A. Wesołowska. Teaching Languages off the Beaten Track. [Language Learning & Language Teaching series]. Paradowski, M. (ed.) 2014. Peter Lang. pp. 306-328.

Wpływ nabywania języka pierwszego przez niewidome dzieci na naukę języka drugiego – implikacje dydaktyczne dla nauczycieli języków obcych [The impact of first language acquisition by blind children on second language learning – didactic implications for foreign language teachers] PLEY, PsychoLingwistyczne Eksploracje Językowe. (red. Majchrzak, A.). 2014. Łódż: Wydział Filologiczny Uniwersytetu Łódzkiego. pp. 39-55.

Affectivity in learning L2 phonology/phonetics – the role of self-concept in successful acquisition of English pronunciation. [Afektywność i jego rola w uczeniu się fonologii/fonetyki – rola świadomości ciągłości własnej tożsamości w nabywaniu angielskiej wymowy]. Gabryś-Barker, D.,Bielska,J.(eds). 2013. The Affective Dimension in Second Language Acquisition. Bristol: Multilingual Matters. pp. 60-73.

Testing the Speaking Ability at Oral Exams in Departments of English Studies[Testowanie umiejętności mówienia podczas egzaminów ustnych w instytutach filologii angielskiej]. 2013. Baltic Journal of English Language, Literature and Culture Vol.3. Farneste, M. (ed.). Riga: University of Latvia. pp. 46-64. 

Investigating the phenomenon of ELFE in the language education context [Zjawisko ELFE w kontekście edukacji językowej.]. Anglica Wratislaviensia LI. Acta Universitatis Wratislaviensis No 3501. E. Kębłowska-Ławniczak (ed.). 2013. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. pp. 133-145. Available online: http://awr.wuwr.pl/category

Corrective Feedback in Teaching Foreign Language Pronunciation by Teachers of English Phonetics. [Korygująca informacja zwrotna w nauczaniu wymowy języka obcego przez nauczycieli fonetyki języka angielskiego]. Problemy Współczesnej Neofilologii. Wybrane Zagadnienia. Grabowska, A., Graca, J., Smutek, L. (eds).  2013. Tarnów: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnowie. ISBN 978-83-932770-9-4. pp. 81-90.

The impact of vision deficit on syntactic, semantic, and phonologic metalinguistic awareness. .  [Wpływ ubytku wzroku na metajęzykową świadomość w obszarze syntaktyki, semantyki o fonologii].Proceedings of 10th International Congress of the International Society of Applied Psycholinguistics. Ufimtseva, N. V., Stepanova, A.A., Makhovikov, D.V., Zhukova, L.S. (eds). 2013. Moscow: RUDN – Institute of Linguistics RAN. pp. 49-50.

Inteligencja emocjonalna nauczyciela w szkolnictwie specjalnym i powszechnym, a dyskurs w klasie językowej.  [Emotional intelligence in special and mainstream education and discourse in a language classroom]. Rola dyskursu edukacyjnego w uczeniu się i nauczaniu języka obcego. Pawlak, M. (ed.). Poznań-Kalisz: Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM w Poznaniu. pp. 71-93.

Europejskie Portfolio Językowe dla Niewidomych i Niedowidzących a rozwijanie autonomii. [European Language Portfolio for the Blind and Visually Impaired and autonomy development].Konińskie Studia Językowe Tom 1 Nr 1. K. Myczko, E. Waniek-Klimczak (eds). 2013. Konin: Państwowa Wyższa Szkoła zawodowa w Koninie. ISSN 2353-1983. pp. 63-80.

 Learning Strategies Training and Autonomy Development in a group of adult learners [Strategie uczenia się a rozwijanie autonomii]. Belgrade English Language and Literature Studies. Volume 5. Faculty of Philology, University of Belgrade, Serbia. Z. Paunović (ed.). 2013. pp.81-98.

The Issue of gender in multiple language acquisition. [Problem rodzaju rzeczowników w nabywaniu wielu języków]. Co-author Joanna Pytlarz. Brno Studies in English. Vol. 38, No. 1. J. Chovanec (ed.). 2012. Brno: Masarykowa Univerzita. ISSN 0524-6881. pp. 5-22.

Are SLA research reports of much value for FL teachers?  – on the necessity of researcher-teacher collaboration. [Czy raporty badawcze przedstawiają jakąkolwiek wartość dla nauczycieli języków obcych? – o konieczności współpracy pomiędzy badaczami a nauczycielami].   Anglica Wratislaviensia L. A. Michońska-Stadnik (ed.). 2012.Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. pp. 267-277.

Gifted Visually Impaired Children Learning Foreign Languages. [Uzdolnione dzieci  z deficytem wzroku uczące się języków obcych].   New Perspectives on Individual Differences in Language Learning and Teaching. Second Language Learning and Teaching.  Pawlak, M. (ed.).2012.Springer-Verlag: Berlin Heidelberg. ISBN 978-3-642-20849-2. DOI 10.1007/978-3-642-20850-8. pp.337-348.

Problems with L2 classroom research in the SEN setting with visually challenged learners. [Problemy z przeprowadzaniem badań w klasie językowej w środowisku szkolnictwa specjalnego u uczniów z deficytem wzroku]. Glottodidactica XXXIX. Skowronek, B. (ed.). 2012. Wydawnictwo Naukowe: Poznań. ISBN 978-83. ISSN0072-4769. pp.57-67.

Językowe odwzorowanie rzeczywistości przez niewidomych i widzących użytkowników języka polskiego. [Linguistic representation of reality in blind and visually sighted learners of Polish].   Rozprawy Komisji Językowej XXXVIII. 2011. Wrocław: Wrocławskie Towarzystwo Naukowe. pp. 61-73.

Teaching Experience and its Role in Foreign Language Teachers’ Anxiety. [Staż pracy i jego rola w poziomie lęku u nauczycieli języka obcego].  Acta Neophilologica XIII. 2011Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego. ISSN 1509-1619. pp. 59-72.

‘Listen and touch’ project – a critical look at  various  ways of L2 vocabulary teaching  to the students with vision deficit[Projekt „Słuchaj i dotykaj” – krytyczne spojrzenie na różne sposoby nauczania słownictwa języka obcego studentów z deficytami wzroku]. Anglica Wratislaviensia XLIX. A. Michońska-Stadnik (ed.). 2011.Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. ISNN 0239-6661. pp.159-169.

Across the Borders of Typhlopedagogy and SLA: New Research Problems, Recent Findings, Perspectives. [Przekraczając granice tyflopedagogiki i nabywania drugiego języka – nowe problem badawcze, ostatnie wyniki badań, perspektywy]. Extending the Boundaries of Research on Second Language Learning and Teaching. Pawlak, M. (ed.). 2011. Springer: Berlin, Heidelberg. Part V,chapter 20. ISBN 978-3-642-20140-0. pp. 263-275. 

Europejskie portfolio dla studentów – przyszłych nauczycieli języków obcych a rozwijanie autonomii. Problemy z jego wdrażaniem wśród studentów filologii angielskiej.[European Portfolio for Student Teachers of Languages and Autonomy Development. The Problems with its Implementation in English Philology Students]. Autonomia w nauce języka obcego – uczeń a nauczyciel.  Pawlak, M. (ed.). Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie: Konin. 2011. ISBN: 978-83-62135-99-8. pp. 485-496.

 The attitudes of English teachers towards developing intercultural communicative competence[Postawy nauczycieli języka angielskiego wobec rozwijania kompetencji interkulturowej]. Aspects of Culture in Second Language Acquisition and Foreign Language Learning. Arabski, J., Wojtaszek, A. (eds.). 2011.  Part 1, chapter 6. Springer: Berlin, Heidelberg. ISBN 978-3-642-20200-1.eISBN 978-3-642-20201-8. DOI 10.1007/978-3-642-20201-8. pp.63-77.  

Czy e-learning może zastąpić nauczyciela? Opinie wykładowców na temat funkcjonowania e-learningu akademickiego w polskiej przestrzeni edukacyjnej.[Can e-learning substitute a teacher? Lecturers’ opinions on e-learning functioning in the Polish educational setting]. Proceedings of the VI International Conference on Education: Kompetencja językowa – drogi, cele, aspekty. Ustroń, 8-10th April 2011. Available online   http://www.konferencje-spnjo.polsl.pl/download/jedynak-m-czy-e-learning-moze-zastapic-nauczyciela.pdf

Możliwości i ograniczenia ucznia niewidomego w nauce języka obcego. Mity i fakty. [Opportunities and constraints of the blind learner in learning a FL. Myths and facts.] Języki Obce w Szkole. Nr 2, 2011. Ośrodek Rozwoju Edukacji: Warszawa. pp. 71-75.

E-learning akademicki jako wyzwanie na studiach neofilologicznych. [Academic e-learning as a challenge for modern languages departments]. Neofilolog, czasopismo PTN, tom 37 „Kształcenie językowe dorosłych – nowe doświadczenia i wyzwania dla nauczycieli i lektorów”. Michońska-Stadnik, A. (ed.). 2011. Warszawa: Sowa. ISNN: 1429-2173. pp.11-25.

Nauczanie wymowy języka obcego w kontekście ucznia niewidomego [Teaching FL pronunciation in the context of blind learners]. Język-Literatura-Kultura. Konteksty Glottodydaktyczne. [Language-Literature-Culture. Teaching methodology contexts.] Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku. Neofilologia tom XVI. U. Malinowska. (ed.) 2011.  Płock: Wydawnictwo PWSZ w Płocku. pp. 115-124.

What do FL teachers expect from coursebooks? – analysis of teachers’ needs [Czego nauczyciele języka obcego oczekuja od podrecznika? – analiza potrzeb nauczycieli]. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Anglica I. Misztal, M., Trawiński, M. (eds.). 2011. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego: Kraków. ISNN 1689-9903. pp. 29- 35.

On (de) motivating role of the European Language Portfolio. Linguistics and ELT Today: Tradition and Innovation. Proceedings of the 10th International Conference of the Linguistic Association of Teachers of English at the University of Moscow (LATEUM). Фaмина, И. Мухортов, Д. (eds.) (Famina, I., Muhortov, D.) 2011. Max Press: Moscow. ISBN 978-5-317-03848-9. pp. 70-72.

Using Music in the Classroom. English Teaching Forum. 2000. Washington: the United States Department of State. 

From Classical Music to Jazz. Journal for English Language Teacher Education – Network.   Vol. 3, nr 3. October. 2000. Poznań: Wydawnictwo Omnibus.

Too Old to be Successful At English Pronunciation? – the Revision of the Critical Period Hypotheses. Journal for English Language Teacher Education – Network. Vol. 4, nr 2. 2001. Poznań: Wydawnictwo Omnibus.

American Sign Language – A Comparative Analysis of Sign and Spoken Language . PASE Papers in Language Studies: The Proceedings of the Ninth Annual Conference of the Polish Association for the Study of English, D. Stanulewicz (ed.), 2002. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.

Foreign Language Motivation – Some Deliberations on its Enhancement in Visually Impaired Learners. [Motywacja do nauki języka obcego – rozważania na temat jej wzmacniania u uczniów z deficytem wzroku].   Anglica Wratislaviensia XLVIII. A. Michońska-Stadnik (ed.). 2010.Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. pp. 171-182.

Interkulturowe podejście do nauczania języków obcych – moda czy konieczność? [Intercultural approach to foreign language teaching – fashion or necessity?].Interdyscyplinarność w nauczaniu języków obcych.[Interdisciplinary issues in foreign language teaching]. Prace Naukowe Studium Języków Obcych Politechniki Wrocławskiej No 40.[Scientific Papers of the Department of Foreign Languages of the Wrocław University of Technology]. Kuźmińska, R. (ed.). 2010. Wrocław: Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej. pp.156-161.

Uczeń z deficytami wzroku na lekcji języka obcego. [A learner with vision deficit at a foreign language class]. Języki Obce w Szkole nr 2. 2010. Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji.  pp. 44-51.

Gifted Visually Impaired Children Learning Foreign Languages. [Uzdolnione dzieci  z deficytem wzroku uczące się języków obcych].   Studies in Pedagogy and Fine Arts vol. VIII. New Perspectives on Individual Differences in Language Learning and Teaching. Mirosław Pawlak (ed.).2009. Poznań-Kalisz: Adam Mickiewicz University in Poznań, Faculty of Pedagogy and Fine Arts in Kalisz.pp.337-347.

Droga do Niezależności Ucznia Niedowidzącego i Niewidomego – Polska Rzeczywistość a Raport Komisji Europejskiej na temat Nauczania Języków Obcych w Szkolnictwie Specjalnym [A Road to Independence of a Visually-impaired and Blind Learner-Polish Reality and European Commission Report on Teaching Foreign Languages in Special Education]. Autonomy in Foreign Language Learning – Achievements and Directions. Mirosław Pawlak (ed.).2008. Poznań-Kalisz-Konin: Faculty of Pedagogy and Fine Arts in Kalisz, Adam Mickiewicz University in  Poznań, Publishing House of  PWSZ in Konin. pp.257-266.

Seeing Things in a New Way: What happens if You Teach a Foreign Language to the Congenitally Blind Child Learners. 2007. New Trends in English Teacher Education. Ramos Gay, I. , Moya Guijarro, A.J., Albentosa Hernandez, J.I., Harris, Ch., Pinar Sanz J. (red.), 2008. Cuenca: University of Castilla-La Mancha. pp.171-178.

Towards Equal Opportunities – on Foreign Language Education to Visually Impaired University Students. [Wyrównywanie szans – akademicka edukacja językowa dla studentów z deficytem wzroku].   Anglica Wratislaviensia XLVI. A. Michońska-Stadnik (ed.). 2008.Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. pp.175-183.

Traditional versus Innovative Approach to ESL Pronunciation – on the Application of  Various Pronunciation Techniques in an ESL Classroom. Anglica Wratislaviensia XLV. A. Michońska-Stadnik (red.). 2007. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. pp.167-176.

Learner’s Intelligence Profile as an Indicator of Teaching Materials Selection.Proceedings of IV International Educational Conference in Ustroń on ‘Foreign Languages to Success’ organised by the Department of Foreign Languages of Gliwice University of Technology on 20-22.04.2007. Online: http://spnjo.polsl.pl/konferencja/materialy/referaty/jedynak.pdf

Analysis of Analytic and Holistic Approach to Evaluation of L2 Writing. [Analiza analitycznego I holistycznego podejścia do ewaluacji pisania w języku drugim]. Rola akademickich ośrodków nauczania języków obcych i języka polskiego w tworzeniu europejskiej przestrzeni szkolnictwa wyższego.[The Role of Academic Centres of Teaching Polish and Foreign Languages in Creating a European Space of Higher Education]. Prace Naukowe Studium Języków Obcych Politechniki Wrocławskiej No 39.[Scientific Papers of the Department of Foreign Languages of the Wrocław University of Technology]. Kuźmińska, R. (ed.). 2007. Wrocław: Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej. pp.110-118.

Does it Make Sense to Torture Our Learners with Standard English Pronunciation? – Teaching Implications of Polish Students’ Attitudes to RP and GA. 2006. Proceedings of 31st European Studies Conference, Omaha, Nebraska, USA. 5-7 September 2006.Available online: http://www.unomaha.edu/esc/2006papers.htm

The Impact of Age on Ultimate Attainment in the Pronunciation of a Foreign Language. Anglica Wratislaviensia XLIII. A. Michońska-Stadnik (red.). 2005. Wrocław: Wydawnictwo    Uniwersytetu Wrocławskiego. pp.196-205

Administrative experience

2020 – obecnie               koordynator współpracy IFA z IVLO we Wrocławiu

2018 – obecnie               członek Rady Naukowej czasopisma Neofilolog

2018/2019/2020       przewodnicząca cyklicznych konferencji naukowo-dydaktycznej INJO (Innowacje w Nauczaniu Języków obcych w IFA UWr ) (https://ptnwroclaw.wordpress.com)

4-5.12.2020                członek Komitetu Naukowego (Międzynarodowa Konferencja Multilingual and   Multicultural Learning – Policies and Practices, Kraków CANCELLED

14-15.12.2019                członek Komitetu Naukowego (Międzynarodowa Konferencja Multilingual and    Multicultural Learning – Policies and Practices, Praga

2016 – obecnie                 przewodnicząca Grupy Badawczej TYFLO/TYFLO Research Group

2016                                   Członek Komitetu Naukowego Konferencji Dydaktyczno-Naukowej organizowanej przez SPNJO UWr na temat „Specyficzne potrzeby studentów szkół wyższych a nauczanie języków obcych: kierunki rozwoju, nowe wyzwania, rekomendacje” w dniach 15-17.09.2016.

2016-06.2018                 redaktor pomocniczy w czasopiśmie Neofilolog

2013 – 2016                      członek Zarządu Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego

2013 – obecnie                 przewodnicząca Dolnośląskiego Koła Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego przy IFA, UWr (https://ptnwroclaw.wordpress.com)

2005-2007

II 2013 – X 2013               Opiekun praktyk pedagogicznych w IFA, UWr

2013                                  Członek Komitetu Naukowego oraz Sekretarz Konferencji Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego na temat „Refleksja w uczeniu się i nauczaniu języków obcych” w dniach 09-11.09.2013 we Wrocławiu.

2013 – obecnie                 Członek Pracowni Fonetyki i Fonologii IFA UWr.

2007                                   Sekretarz Konferencji Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego na temat „Nowe Spojrzenia na Motywację w Dydaktyce Języków Obcych” w dniach 10-12.09.2007 we Wrocławiu.

2005 – 2007                      Opiekun praktyk pedagogicznych w IFA, UWr

Projekt "Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Wrocławskiego 2018-2022" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego

NEWSLETTER